Szeretek sportolni!
B variáns
5-8. évfolyam 21-32 Fő 14 óra 5 perc
Május 6.
A magyar sport napja
Kulturális emléknapok
Kedvencnek jelöléshez regisztrálj és jelentkezz be!
A jeles nap megértéséhez, megtartásához szükséges előismeretek
A módszer ajánláshoz szükséges háttérismereteket főként a testnevelés órák anyagai, a nagyobb sportesemények, a paralimpia, mozgásos, ritmikai, ügyességi feladatok és a hétköznapi sportágak megismerései alkotják. A módszer elemek megértéséhez szükség van továbbá digitális- és kommunikációs kompetenciákra (pl. előadásmódok, szövegalkotás, publicisztikai műfajok ismerete). A feladatok hátterét több esetben a nemzeti sportélet eseményei, illetve neves sportolók életei adják.
A jeles nap tartalmi kapcsolódása a NAT-hoz
A NAT fontosnak tartja a diákok felfedeztető, tevékenykedtető és tapasztalati alapú tanulását, melynek támogatására több módszer elem is elsődlegesen a diákok tapasztalataira vagy emlékeire, előzetes ismereteire épít. Közvetlen tantárgyi kapcsolódása a testnevelés órák anyagai és az ókori történelem, azon belül is az olimpiák témaköre. A feladatok másodlagosan a digitális kompetenciákhoz, az esztétikai és vizuális művészetekhez kapcsolódnak.
A módszer ajánlás rövid leírása
A módszer elemek sokszor együttműködést igényelnek, fókuszukban leginkább a kreatív tevékenységek, a közös játék, a szabad mozgás, a sport örömének közös megélése, megismerése áll. A feladatok lényege, hogy helytől és eszközöktől függetlenül is megtanítsa a sport, a mozgás mindig adott lehet, mint lehetőség a saját érzéseink kifejezésére, örömeink megélésére, az életminőségünk, fizikai és lelki állapotunk javítására.
A módszer ajánlás célja
A módszer ajánlás célja, hogy a tanulók megismerjenek minél több, a jeles naphoz kapcsolódó ismeretet, sportot, mozgásformát vagy az ahhoz kötődő helyeket, embereket, tevékenységeket. Cél, hogy a tevékenységek során megérezzék a sport szociális, társadalmi árnyalatait, hogy a sportolás nem csak versenyszerű lehet és nem csupán öncélú.
A módszer ajánlás elvárt eredményei
A módszer elemek során fejlődik a tanulók kommunikációs és digitális kompetenciája, kreativitása, fantáziája, mozgáskoordinációs képessége. Erősödik a csapatszellem, ismereteik és tudásuk bővül a jeles nappal kapcsolatban, sportokat, sportolókat ismernek meg. A feladatok által elmélyül a sportok, a mozgás szeretete, megérzik a mozgás örömét, szabadságát, erősödik testtudatuk, kitartásuk és önkifejezésük.
A módszer ajánlás elemei
R
Ráhangolódás
A ráhangolódás elemei előkészítik a jeles nap tartalmát, célja a motiváció, az előismeretek és az új ismeretek összekapcsolása.
30 perc
20 perc
15 perc
60 perc
Hangolódj rá! - fordított óra
Táncpárbajozzatok!
Adj hozzá még egyet!
Szervezzetek sportruházat divatbemutatót!
J
Jelentésteremtés
A jelentésteremtés módszer elemei középpontjában az új ismeretek, gondolatok feldolgozása és megértése, valamint az új és régi ismeretek összekapcsolása áll.
120 perc
60 perc
60 perc
60 perc
120 perc
45 perc
60 perc
Látogassatok el egy sportcsarnokba!
Keresd az utca sportolóját!
Interjúzz a testnevelő tanároddal!
Látogass el egy sportüzletbe!
Suhanj! a Fitnessbe!
Vegyél részt egy "paralimpián"!
Legyél sportmotivátor!
R
Reflexió
A reflexió elemei a jeles nap során szerzett információk összegzése, megszilárdítása, amely során a tanulók saját nyelvükön fogalmazzák meg azokat a gondolatokat, ismereteket, amelyekkel a feldolgozás során találkoztak.
45 perc
30 perc
60 perc
60 perc
Tarts bemutatót a könyvtárban!
Szervezzetek extrém slackline versenyt!
Diákolimpiai promóciós videó
Rendezzetek be egy kültéri sportmúzeumot!