Éld át és éld meg!
A variáns
9-12. évfolyam 21-32 Fő 9 óra 15 perc
Május 6.
A magyar sport napja
Kulturális emléknapok
Kedvencnek jelöléshez regisztrálj és jelentkezz be!
A jeles nap megértéséhez, megtartásához szükséges előismeretek
A módszer ajánláshoz szükséges háttérismereteket főként az ókori olimpiák, a paralimpiák és a hétköznapi sportágak, mint pl. futball alkotják. A módszer elemek megértéséhez szükség van továbbá a különféle sporteszközök ismeretére, alkalmazási technikájára, digitális- és kommunikációs kompetenciákra (pl. előadásmódok, szövegalkotás, újságírói, televíziós műfajok ismerete).
A jeles nap tartalmi kapcsolódása a NAT-hoz
A NAT fontosnak tartja a diákok felfedeztető, tevékenykedtető és tapasztalati alapú tanulását, melynek támogatására több módszer elem is elsődlegesen a diákok tapasztalataira vagy emlékeire, előzetes ismereteire épít. Közvetlen tantárgyi kapcsolódás a testnevelés órák anyagai és az ókori történelem, azon belül is az olimpiák témaköre, valamint az I. világháború ismerete. A feladatokhoz másodlagosan kapcsolódnak az irodalmi ismeretek és a vizuális művészetek.
A módszer ajánlás rövid leírása
A módszer elemek főként csoportos munkán, illetve együttműködéseken alapszanak. Fókuszukban leginkább a kreatív tevékenységek, a közös játék, a sport örömei, az elért eredmények megismerése, a nemzeti büszkeség megélése áll. A feladatok lényege, hogy helytől és eszközöktől függetlenül is megtanítsa, a sport, a mozgás mindig adott lehet, mint lehetőség a saját érzéseink kifejezésére, örömeink megélésére, az életminőségünk, valamint fizikai és lelki állapotunk javítására, hogy a sporton át is erősíthető a nemzeti identitás, a történelmi emlékezet és büszkeség.
A módszer ajánlás célja
A módszerajánlás célja, hogy a tanulók megismerjenek minél több, a jeles naphoz kapcsolódó ismeretet, sportot, mozgásformát vagy az ahhoz kötődő helyeket, embereket, tevékenységeket. Cél, hogy a tevékenységek során megérezzék a sport szociális, társadalmi aspektusait, a sportélet kiemelkedő személyeinek és a magyar sportvilág eredményeinek megismerése által erősödjön identitásuk.
A módszer ajánlás elvárt eredményei
A módszer elemek során fejlődik a tanulók kommunikációs és digitális kompetenciája, fejlődik kreativitásuk, fantáziájuk, erősödik a csapatszellem, ismereteik, tudásuk, tapasztalataik bővülnek a jeles nappal kapcsolatban. A módszer javaslatok által épül és fejlődik a diákok közötti együttműködés és empátia.
A módszer ajánlás elemei
R
Ráhangolódás
A ráhangolódás elemei előkészítik a jeles nap tartalmát, célja a motiváció, az előismeretek és az új ismeretek összekapcsolása.
20 perc
20 perc
20 perc
30 perc
Ki mit sportol?
Illik hozzád!
A hosszú élet titka
Olimpiák dallamokban
J
Jelentésteremtés
A jelentésteremtés módszer elemei középpontjában az új ismeretek, gondolatok feldolgozása és megértése, valamint az új és régi ismeretek összekapcsolása áll.
45 perc
30 perc
30 perc
30 perc
30 perc
135 perc
45 perc
Tervezz profilt!
A hétszeres olimpiai bajnok
Jobb későn, mint soha
Életem legjobb tesiórája
Add el mielőbb!
Filmek a sportról
Készíts paralimpiai kvízt!
R
Reflexió
A reflexió elemei a jeles nap során szerzett információk összegzése, megszilárdítása, amely során a tanulók saját nyelvükön fogalmazzák meg azokat a gondolatokat, ismereteket, amelyekkel a feldolgozás során találkoztak.
30 perc
15 perc
45 perc
30 perc
Békét hoz a sport?
Zokogni a dobogón
Öltöztesd fel olimpikonjainkat!
Találd ki a csapatot!