Tanulási cél, hogy kritikusan viszonyuljanak a közösségi tudáshoz, a közösségi identitáshoz. Tudjanak reflektálni a benyomások és tudáselemek közötti különbségre, ismerjék fel, hogy az egyes jelenségek, folyamatok értékelése során szubjektív vélemények is megfogalmazódnak az eltérő értékfelfogások és érdekek következtében.
Nevelési cél, hogy empatikusan dolgozzák fel a Rákóczi-szabadságharc értékeit és történelmi személyiségeit, alakuljon ki személyes viszony velük a módszer ajánlásokon keresztül. Az empátia fejlesztése kiemelt cél, különös tekintettel a más véleményen lévők figyelmes meghallgatására, a vélemények, álláspontok kulturált megvitatására, közelítésére. Az ajánlások olyan kifejezésmódok kipróbálására is biztatnak, amelyek az egyéni és társadalmi felelősségvállalás elfogadott, civilizált formái, ezzel a személyes és közösségi ügyek melletti kiállásra, az aktív állampolgári létre készíthetik fel a diákokat. Emellett értsék meg a lokálpatriotizmus, a kisebb közösséghez való tartozás jelentőségét.