A nők ünneplésének a hagyománya széleskörűen elfogadott a társadalomban, így a tanulók nem csak iskolai keretek között, hanem otthoni szituációkból, családi hagyományokból is merítenek ismereteket. Felső tagozaton a pedagógusok figyelnek arra, hogy az értékközvetítés, a köszönetnyilvánítás (tárgyi és nyelvi egyaránt), a témával kapcsolatos irodalmi és zenei alkotások megismerése mellett, elindítsák a tanulókat azon a folyamaton, amely során nyitottabbá válnak a világ, a külvilág, más emberek élethelyzete felé, valamint segítik a reálisabb énkép kialakulását. A tanulók életkorukból kifolyólag több tapasztalattal, nagyobb rálátással rendelkeznek a női szerepeket illetően. Tájékozódniuk szükséges a Nemzetközi Nőnap kialakulását övező előzményesemények sorát illetően, hogy megfelelően fel tudják dolgozni a virág ajándékozásán messze túlmutató jelentőséggel bíró jeles napot.
A Nat általános elvárásai szerint minden korosztályban elsődleges feladat a társas és szociális, illetve a kommunikációs kompetenciák fejlesztése. Jelen van az értékközvetítés, az érzelmek felismerése, megértése, és annak kinyilatkoztatására szolgáló nyelvi és nem nyelvi jelek elsajátításának gyakorlata. Emellett azonban a 9-12. évfolyamos tanulók számára cél a nemzet, a szűkebb közösség és az egyes emberek kapcsolatának megismerése és megértése, tisztelete. A tanulók tanulási tevékenységekben való aktív részvétele is kulcsfontosságú, ennek érdekében a tevékenységközpontú tanulásszervezési formákat szükséges előnyben részesíteni. Ezért kiemelten fontos, hogy a tevékenységek úgy kerüljenek megtervezésre, hogy azok alkalmazkodjanak a tanulók kulturális és életkori sajátosságaihoz. A magyar kultúra erkölcsi tartalmait ismerjék meg, és ezáltal fejlődjön a tanulók kulturális tudatossága. Változatos tevékenységek segítségével értik meg a jeles nap nemzetközi kialakulásának folyamatát és jelentőségét.
Az érzelmek kifejezése nem könnyű téma ebben a korosztályban sem, így a feladatok elsődleges célja ennek megkönnyítése elsősorban csoportos, nyílt, közvetlen beszélgetésekre alapozva. Ahogy a kapcsolatok, az érzések is mások, úgy törekszik a módszertan is több szempontból, más-más szituációban ezt bemutatni a tanulóknak, például: irodalmi alkotás, zene, videó felhasználásával. A tanulói kreativitásra épülő alkotómunkák alkalmasak a szövegértési és alkotási, valamint a vizuális kompetenciák fejlesztésére. Élményekhez, tevékenységekhez kapcsolódóan az értő befogadást és a mérlegelő gondolkodást fejlesztik egyszerű, játékos formában. A ismeretszerzésnél megjelenik az önálló és a csoportos munkafolyamat is, mind a kreativitást, a meglévő tudást, vagy a kutatásalapú digitális eszközhasználatot tekintve. A köszönetnyilvánítási formák tekintetében a feladatok a kreativitást helyezik a középpontba.
Ahogy a téma, az emberi kapcsolatok, az érzelmek is sokszínűek és változatosak, úgy a feladatok is ezt a célt szeretnék szolgálni. Szélesebb perspektívából, különböző nézőpontokból megismerni a család és a társadalom női szereplőivel való kapcsolatok állandó és változó elemeit, betekintést nyerni a nők több mint száz éves önfeláldozó küzdelmébe az egyenjogúságot, szavazójogot és a nemek közti egyenlőséget központba helyezve, valamint, az ünnep társadalmilag elfogadott szerepébe, kialakulásának hátterébe. A tanulók megtanulják értelmezni a múlt eseményeit. Segítse az aktív tanulóvá válás útját, a mérlegelő gondolkodást, a belső motiváción nyugvó cselekvést, a célok elérése iránti elkötelezettséget.
A tanulók szabadon, nyíltan, kreatív eszközökön keresztül képesek kommunikálni az érzelmeikről, gondolataikról, véleményükről. A témakörhöz kapcsolódó beszélgetésekben való aktív részvétel örömét megtapasztalják. Megélik a közösséghez tartozás élményét. Megtapasztalják a szűkebb és tágabb környezetük életét, értékeit, gondolatait. A tanulók megismerik a jeles naphoz kapcsolódó, életkoruknak megfelelő szövegeket, dalokat. Megismerik az ünnep létrejöttének történetét. Felismerik, hogy a világ, az emberek, a kapcsolatok sokszínűek és mások, és ezt el is fogadják. Érzékenyülnek a női szerepek és tulajdonságok iránt. A család fontosságát és értékét átérzik.