A nők ünneplésének a hagyománya széleskörűen elfogadott a társadalomban, így nem csak iskolai keretek között, hanem családi, otthoni szituációk, hagyományok kapcsán is szereztek tapasztalatokat, ismereteket a tanulók. Alsó tagozaton a pedagógusok tudatosan fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját, jelezve feléjük, e jeles nap is érték. A tanulók számos köszönetnyilvánítási formát sajátítanak el (például a technika órák alkalmával készítenek ajándékokat), betekintést nyernek a gyerekirodalom, a népdalok, a műdalok nőnapi ünnepkörét feldolgozó, megjelenítő alkotások körébe.
A korosztály számára az élményszerű ismeretszerzés az elsődleges cél, miközben fejlődnek a társas és szociális, valamint a kommunikációs kompetenciák. Ezen belül kiemelendő területek a tanulók érzelmeinek felismerése, az erről való kommunikációnak, és az ezt kiszolgáló szókincsnek a fejlesztése. Az önkifejezést szolgáló kreatív alkotás, a szocio-emocionális készségek fejlesztése szerepjátékokkal, vizuális és auditív eszközök segítségével, amely során nyitottabbá válnak más emberi élethelyzetének megismerése iránt. A jeles napi tevékenységek hozzájárulnak a kulturális hagyományok megismeréséhez.
A tanulók számára ebben a korosztályban fontos, hogy megnyíljon a világ; az információkat ne csak egy megszokott szituációból, személyektől szerezzék, hanem elinduljanak az önálló ismeretszerzés felé. A módszerek lehetőséget adnak a tanulók számára az adott pillanat, a természet, az alkotások, a történetek megélésére, önálló felfedezésre, a nem nyelvi kifejezőeszközök észrevételére és értelmezésére. Emellett megjelenik a csoportos kutatás és gondolkodás, a szerepekbevaló belehelyezkedés lehetősége is. A feladatok a köszönet kinyilvánítására is nyújtanak kreatív ötleteket.
A feladatok célja az emlékek, a családi hagyományok felelevenítése, az érzelmek megélése, más szituációk, élethelyzetek, a nő, mint a család és a társadalom központi figurája, az anyai feladatok, az anya-gyermek kapcsolat, a szeretet sokszínűségének, annak nyelvi és nem nyelvi jeleinek megismerése, értelmezése, megfogalmazása. A tanulók ösztönzése a külvilág és a társadalom felé való nyitásra.
A tanulók új ismereteket szerezzenek a múlt hagyományait, történeteit, a külvilágot, a természetet, az embereket, a társadalmat illetően a családról, a nők szerepéről a családban és társadalomban, valamint az anyaságról, anya-gyermek kapcsolatról, az érzelmekről, a társadalmi attitűdökről, a szeretet kinyilvánítási formáiról. A tevékenységek feldolgozása során fejlődik a tanulók kreatív önkifejezése, valamint a kommunikációs és szociális kompetenciái.