A nők ünneplésének a hagyománya széleskörűen elfogadott a társadalomban, így a tanulók egészen pici koruk óta találkoznak versekkel, mondókákkal, dalokkal, a köszönetnyilvánítási-, ajándékozási szokásokkal, melyeket nőnap alkalmából családtagjaik és szűkebb közösségük nőtagjai felé közvetítenek. Az óvodában már tudatosan készülnek az ünnepkörre, és fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját.
A 7 kulcskompetencia fejlesztését segítik a feladatok, különösen a kommunikációs kompetenciákat, ezen belül is az érzelmekről való kommunikációt, a személyes és társas kompetenciákat. Számos esetben megjelenik a kreatív alkotásra, a kreatív önkifejezésre és a kulturális tudatosságra való nevelés, szem előtt tartva a digitális kompetenciák gyakorlását is.
A tevékenységek a meglévő és az új ismeretek feldolgozását elsősorban a nyílt, közös beszélgetésekre építik fel. Ezt segíti elő számos vizuális elem megjelenése, mozgást igénylő feladat, a csoportos, illetve páros munkaforma. A téma elmélyülését a kreatív alkotást és önkifejezést gyakorló feladatok segítik A módszerajánlás sok élményt adó tevékenykedtető módszerelemet tartalmaz, amelyek felhasználhatók a jeles nap értékeinek, jelentőségének megértetéséhez.
A módszer ajánlás célja, hogy a tanulók szabadon, nyíltan tudjanak kommunikálni az érzéseikről. Új ismeretet szerezzenek a női szerepekről, a családi kapcsolatok fontosságáról, a szeretet kifejezésének számtalan módjáról, a nem nyelvi kifejezőeszközökről. Fejlődjön érzelmi intelligenciájuk. Tudják kifejezni a szeretetet, a hálát, akár nyelvi, nem nyelvi jelek vagy kreatív alkotás segítségével.
A módszerelemek segítségével szélesebb perspektívából tudnak tekinteni a Nemzetközi Nőnapra. A köszönetnyilvánítást megelőzően tanulmányozzák a nők belső és külső tulajdonságait, a "feladatait", szerepeit, és értékelik azokat. A tevékenységek fejlesztik a tanulók érzelmi intelligenciáját, személyes és társas kapcsolati, valamint kommunikációs kompetenciáit. A köszönetnyilvánításra alternatívákat nyújtanak.