A nők ünneplésének a hagyománya hazánkban 1948-tól kezdve széleskörűen elfogadott, így a tanulók nem csak iskolai keretek között, hanem otthoni szituációkból, családi hagyományokból is merítenek ismereteket. Felső tagozaton a pedagógusok figyelnek arra, hogy az értékközvetítés, a tárgyi és nyelvi köszönetnyilvánítás, a témával kapcsolatos irodalmi és zenei alkotások megismerése mellett elindítsák a tanulókat azon a folyamaton, amely során nyitottabbá válnak a világ, a más emberek élethelyzete felé, segítik a reálisabb énkép és anyakép kialakulását. A tanulók életkorukból kifolyólag már rálátással rendelkeznek a női szerepeket, feladatokat illetően, valamint képesek megérteni a jeles nap kialakulásának hátterét és mondanivalójának lényegi részeit.
A Nemzetközi Nőnap tekintetében minden korosztály elsődleges feladata a társas és szociális, illetve a kommunikációs kompetenciák fejlesztése. Ugyanúgy jelen van továbbra is az értékközvetítés, az érzelmek felismerése, megértése, és annak kinyilatkoztatására szolgáló nyelvi és nem nyelvi jelek elsajátításának gyakorlata. Emellett azonban a 9-12. évfolyamos tanulók számára cél a nemzet, a szűkebb közösség és az egyes emberek kapcsolatának megismerése és megértése, valamint a tanulók kulturális tudatosságát fejleszteni. Fontos cél, hogy a tanulók meg- és elismerjék a nők eredményeit. Az életük során törekedjenek a nemek közötti különbségek felismerésére és megszüntetésére.
Az önálló és csoportos feladatmegoldás kreatív, változatos, nem hétköznapi módszerek segítségével aktivizálja a tanulókat, többek között kisebb kutatásokkal (közvélemény, könyvtári, szlogenek), szituációs, asszociációs feladatokkal, interjú készítésével, ami által egyszerre betekintést nyer a társadalmi attitűdbe, hagyományokba. Irodalmi, művészeti alkotásokkal, vizuális elemekkel színesítve segíti a tanulókat a családban és a társadalomban a környezetükben lévő nőkhöz való viszonyuk, kapcsolatok, az érzelmek, a nyelvi és nem nyelvi kifejezőeszközök felismerésében és értelmezésében. Egyben ötleteket nyújt a kreatív köszönetnyilvánításra.
A tanulók váljanak nyitottá a világ, más emberek élethelyzete, érzelmei, kapcsolatai felé, ismerjék meg, hogy a társadalom, a szeretet sokszínű, és fogadják el, hogy ez ettől szép és különleges. A tanulók betekintést nyernek emellett a női szerepekbe, feladatokba, azok pozitívumaiba, nehézségeibe. Megismerkednek a társadalmi hagyományokkal, nézetekkel, értékekkel, attitűdökkel.
A tanuló megismeri a társadalmi hagyományokat, nézeteket, attitűdöket. Megtapasztalja a nemzet, a szűkebb környezet, az emberi kapcsolatok, a család működését, értelmezi és elfogadja azt a maga sokszínűségében. Megtanulja, hogy a család, és benne a nők szerepe érték. Reálisabb én- és anyakép alakul ki, és megpróbálnak nyitottabbá válni a világ, a társadalom felé. Kreatív köszönetnyilvánítási formákat sajátítanak el. Megtapasztalják a csoportos és a kutatásalapú tanulás előnyeit, fontosságát. Nyitottabbá válnak a nőket világszerte érintő problémákra, valamint tájékozottabbak lesznek a nemek közötti egyenlőség kérdésében.