A nők ünneplésének a hagyománya széleskörűen elfogadott a társadalomban, így a tanulók egészen pici koruk óta találkoznak versekkel, mondókákkal, dalokkal, a köszönetnyilvánítási, ajándékozási szokásokkal, melyeket nőnap alkalmából családtagjaik és szűkebb közösségük nőtagjai felé közvetítenek. Az óvodában már tudatosan készülnek az ünnepkörre, és fejlesztik a gyermekek érzelmi hátterét, érzelmi intelligenciáját is.
A Nat-ban meghatározott hét kulcskompetencia fejlesztését segítik a feladatok, különösen a kommunikációs kompetenciákat, ezen belül is az érzelmekről való kommunikációt, a személyes és társas kompetenciákat. Számos esetben megjelenik a kreatív alkotásra és önkifejezésre, valamint a kulturális tudatosságra való nevelés is.
A feladatok elsősorban a nyílt, közös beszélgetésekre építik fel a meglévő és az új ismeretek feldolgozását. Ezt segíthetik elő a számos vizuális feldolgozást, mozgást igénylő tevékenységek, a csoport-, illetve páros munkaformák. A kreatív alkotást és önkifejezést gyakorló feladatok segítik a téma elmélyülését. A módszerajánlás sok élményt adó, tevékenykedtető módszerelemet tartalmaz.
A tanulók szabadon, nyíltan tudjanak kommunikálni az érzéseikről. Új ismeretet szerezzenek a női szerepekről, a családi kapcsolatok fontosságáról, a szeretet kifejezésének számtalan módjáról, a nem nyelvi kifejezőeszközökről. Fejlődjön érzelmi intelligenciájuk. Tudják kifejezni a szeretetet, a hálát akár nyelvi, akár nem nyelvi jelek vagy kreatív alkotás segítségével.
A módszerelemek segítségével szélesebb perspektívából tudnak tekinteni a Nemzetközi Nőnapra. A köszönetnyilvánítás mellett megismerik a nők belső és külső tulajdonságait, szerepeit és értékeit. A tevékenységek fejlesztik a tanulók érzelmi intelligenciáját, személyes és társas kapcsolati, valamint kommunikációs kompetenciáit. Megismernek alternatívákat a köszönetnyilvánításra.