Korábbi tanulmányaik alapján megértik, hogy a népi hagyományok ismerete a kulturális örökségünk része. Általános iskolai tanulmányaik során tevékenyen részt vettek a kooperatív csoportmunkában zajló együttműködő alkotási folyamatokban, digitális források közös elemzésében. Ismerik a farsangköszöntőket, maszkos alakoskodásokat. Ismerik a fontosabb magyarországi helyszíneket, ahol rendszeresen szerveznek farsangi hagyományokat őrző rendezvényeket.
Érdeklődő attitűdjükkel erősítik a nemzedékek közötti párbeszédet. Népi játékokat képesek élményszerűen elsajátítani. A különböző jeles napokhoz, keresztény ünnepi szokásokhoz kapcsolódó témanapot, vagy témahetet is képesek szervezni. Életkoruknak megfelelő önálló alkotás keretében megjelenítik a magyar kultúra eredményeit, a hungarikumokat.
A külső helyszíneken történő tevékenységek elősegítik a néphagyomány, népszokások teljesebb megismerését. Egy farsangi akadálypályán összekapcsolják a művészeteket a népszokásokkal. Részt vehetnek Mohácson, a busójáráson. Színház látogatás során felfedezhetik a színházi kommunikáció erejét. Szabadtéri múzeumi foglalkozáson kiszebábu égetésével űzik el a telet. Egy farsangi paródia részletben is kipróbálhatják magukat. A digitális kompetenciáikat változatos helyzetekben( trailer, blogkészítés) tudják alkalmazni.
A tevékenységekkel rendszerezett ismeretanyagot teremtünk a magyar kultúra értékeinek megismerésére. A környezet értékeit megbecsülő magatartásra, illetve a szociális érzékenység kialakítására törekedünk. A diákok felfedezik, hogy a nemzedékeken át létrehozott közösségi hagyomány összeköti őket a múlttal, és segít nekik eligazodni a jelenben. Megértik, hogy a néphagyomány az általános emberi értékek hordozója, ezért ismerete az általános műveltség része.
A nemzeti identitástudatuk erősödjön. Bővüljenek ismereteik a magyar népszokásokról, hagyományokról, mint kulturális értékekről. Erősödjön az önálló ismeretszerzésük. Asszertív véleményalkotást gyakorolják. A tevékenységekkel bátorítsuk a megalapozott, önálló ítéletalkotásukat. A feladatmegoldások során lehetőségük van együttműködés megvalósítására. A gazdag önkifejezési formák támogatásával az önismeretet és a reális önértékelés kialakítása a cél, miközben a változatos tevékenységi formák nagyobb esélyt adnak a sikerélmény elérésére. Az érzelmek kifejezéséhez, felismeréséhez és szabályozásához kapcsolódó készségek gyakorlása ugyanakkor szerepet játszik a társas viselkedésben is.