Már óvodás koruktól ismerik a farsang fogalmát, ismereteik vannak a bábkészítésről, élményeik vannak a zenés felvonulásokról a jelmezversenyekről, a maszkkészítésről. Egyszerű, sablonok alapján tudnak készíteni, színezni álarcokat, egyszerű jelmezeket. Ismerik az évszakokat, a népszokást, a népi mondókákat, az ünnepekhez kötődő népköltéseket.
A személyes és társas kapcsolati kompetenciák, a kreativitás, a kreatív alkotás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciáinak erősödése. Az anyanyelv és a nemzeti kultúra, a nemzeti hagyományok és identitás ápolása. Önmaga és mások elfogadása. Érzelmi, társas, erkölcsi, szellemi fejlődésének előmozdítása, esztétikai érzékének fejlesztése.
A tanulók a kiszebábu készítésétől indulva egy ál-temetés dramatikus játékáig jutnak el a katarzis élményéig a különböző módszer ajánlásokkal. A művészetek közül a zene, a zenehallgatás, a rajzolás, a festés, a maszk készítés, egymás öltöztetése humoros jelmezekbe, kincsvadászat, valamint egyszerű, táncos mozgások színesítik a jeles nap programját.
A néphagyomány megismerése és életben tartása, a közös játék öröme, a motiváció, fogékonyság a népi kultúra iránt. Segítse elő a magyar kultúra iránti nyitottságot, megértést. A népi hagyományok, a népi kultúra, szokások, életmód megismerésére, megbecsülésére ösztönözze a tanulókat. A gyerekek szókincse és fogalomismerete bővüljön a szokások és a dramatikus játékok megtanulása közben.
Megfelelő teret kapjon a csoportban megvalósított alkotó és befogadó tevékenység, mert a csoportos feladatmegoldás segíti az önismeretet és önszabályozást, az önértékelést, továbbá a másokra való odafigyelést és elfogadást. Az alkotásélménnyel is összekötött befogadó tevékenység a tanulás sajátos motivációjaként működjön. A produktumok létrehozásával megéljék az alkotó örömöt, mely segíti a kreatív gyakorlat felé vezetni a gyerekeket, a csoportos tevékenységek pedig abban nyújtsanak segítséget, hogy mindezt a környezetük felé is érthető formában tudják kifejezni.Tartsák értékesnek a népi hagyományokat.